Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie draait allemaal om het verhogen van je conversiepercentage. Oftewel het percentage van website bezoekers die converteert op jouw website.
Allereerst kan er gekeken worden naar de basiselementen: werkt alles hoe het moet werken? Linken alle pagina’s naar de juiste en moeten website bezoekers geen onnodige obstakels nemen?
Daarnaast biedt Google Analytics veel inzicht in het conversiepercentage, mits de meetbaarheid goed is ingericht. Hier kunnen punten gevonden worden waar nog verbetering mogelijk is. Ook is de gebruiksvriendelijkheid van de website een belangrijke pijler waar kritisch naar gekeken moet worden.


Conversie optimalisatie in de praktijk
Door middel van conversie optimalisatie kan je een hoger aantal conversies op je website realiseren. Zie onderstaand rekenvoorbeeld:
Een website krijgt 2000 bezoekers per maand, waarbij 1% converteert. Dit betekent dat er 20 aankopen gedaan worden. Als je dit conversiepercentage weet te verhogen naar 2%, zal je met dezelfde aantal website bezoekers 20 meer aankopen realiseren.
Conversie optimalisatie in de praktijk
Door middel van conversie optimalisatie kan je een hoger aantal conversies op je website realiseren. Zie onderstaand rekenvoorbeeld:
Een website krijgt 2000 bezoekers per maand, waarbij 1% converteert. Dit betekent dat er 20 aankopen gedaan worden. Als je dit conversiepercentage weet te verhogen naar 2%, zal je met dezelfde aantal website bezoekers 20 meer aankopen realiseren.

Hoe kan Digital Target bijdragen aan een betere conversie op mijn website?
Wij kunnen onder andere een website scan uitvoeren waarbij wij verbeteringen aangeven waardoor het conversiepercentage verbeterd. Echter is dit voor elke website anders, dus maken wij graag een plan op maat.
