Wat is de customer journey?
De gehele klantreis die gedaan moet worden om jouw product of dienst af te nemen heet de customer journey. Deze bestaat uit verschillende fases, van interesse naar aankoop.
Customer journey in kaart brengen
Allereerst moet de huidige klantreis in kaart worden gebracht. De gehele klantreis bestaat uit allerlei ’touchpoints’ waarbij een potentiële klant in contact komt met jouw bedrijf. Dit kunnen alle vormen van (online) communicatie zijn.
Andere customer journey voor elke onderneming
De gehele customer journey is voor elke onderneming anders. Waar je in de ene webshop wellicht de gehele journey doorloopt in een bezoek, zijn er ook ondernemingen waar het gaat om grotere investeringen. Hier dient een potentiële klant meerdere malen een uiting zien voor dat hij of zij converteert op de website.
Wij helpen jou om de klantreis van jouw (potentiële) klanten in kaart te brengen. Als je dit eenmaal in kaart gebracht hebt, kan gekeken worden hoe de gehele klantreis te optimaliseren is.
Customer journey in kaart brengen
Allereerst moet de huidige klantreis in kaart worden gebracht. De gehele klantreis bestaat uit allerlei ‘touchpoints’ waarbij een potentiële klant in contact komt met jouw bedrijf. Dit kunnen alle vormen van (online) communicatie zijn.