Verhoog je conversies door middel van Google Ads (SEA)
SEA staat voor Seach Engine Advertising, oftewel betaald adverteren in de Google zoekmachine. Door middel van Google Ads zijn er verschillende manieren van adverteren mogelijk. De bekendste daarvan zijn Display, Search en Video.
Search in Google Ads
Search wordt gebruikt in Google Ads om boven aan in Google te komen bij een bepaalde zoekopdracht. Jouw advertentie komt dan boven de normale ofwel organische zoekresultaten te staan.
Zoals hier te zien is, komen jouw advertenties boven de normale (organische) resultaten. Zo is het eenvoudig mogelijk om op de eerste pagina of bovenaan in Google te komen, zonder jaren in je website geïnvesteerd te hebben.
Display in Google Ads
Display in Google Ads wordt voornamelijk ingezet om een brede doelgroep te bereiken. Hierbij kunnen diverse targetingmogelijkheden gebruikt worden. Zo zorg je ervoor dat jouw advertentie bij de juiste doelgroep getoond wordt.
Als je via het Display Netwerk in Google Ads adverteert zal jouw advertentie te zien zijn op vele websites. Hier is een voorbeeld te zien van twee advertenties op Weeronline, waarbij gebruik is gemaakt van het Google Display Netwerk.
Display in Google Ads
Display in Google Ads wordt voornamelijk ingezet om een brede doelgroep te bereiken. Hierbij kunnen diverse targetingmogelijkheden gebruikt worden. Zo zorg je ervoor dat jouw advertentie bij de juiste doelgroep getoond wordt.
Als je via het Display Netwerk in Google Ads adverteert zal jouw advertentie te zien zijn op vele websites. Hier is een voorbeeld te zien van twee advertenties op Weeronline, waarbij gebruik is gemaakt van het Google Display Netwerk.
Video in Google Ads
Door de video advertentie mogelijkheid te gebruiken in Google Ads kan je adverteren in YouTube. YouTube in een geweldig kanaal om een grote doelgroep te bereiken. Dit is namelijk na Google een van de grootste zoekmachines.
Om de gewenste doelgroep te bereiken kan je hier ook weer heel gedetailleerd aangeven welke doelgroep je wilt bereiken. Dit gaat op basis van bijvoorbeeld demografische gegevens, zoekwoorden of affiniteit met een bepaald onderwerp.